Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning från ESAS på strax under 6,3 MSEK

Press Release

RemaSawco har erhållit en beställning från sågverksföretaget ESAS i Norge. Beställningen avser uppgradering av justerverket på företagets avdelning Vikodden med ett automatiskt system för avsyning och hållfasthetssortering. Ordervärdet uppgår till strax under 6,3 MSEK.

Det norska sågverksföretaget ESAS har lagt en beställning till RemaSawco avseende uppgradering av justerverket på ESAS avdelning Vikodden. Beställningen avser ett automatiskt avsyningssystem med integrerad hållfasthetssortering och består av den marknadsledande fullkvalitets brädskannern RS-BoardScannerQ med hållfasthetsklassningssystemet RS-StrengthGrader samt ett antal tillhörande optioner.

” Det är med stor glädje vi återigen konstaterar att vår fantastiska RS-BoardScannerQ fortsätter att vara den högkvalitativa brädskanner kunderna föredrar. Det ger oss tydlig återkoppling på att vi gör rätt saker. ”

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco

Leverans, installation och driftsättning är preliminärt planerat till hösten 2024.