Emilien Saindon ny VD för RemaSawco

Press Release

Image Systems har beslutat att utse Emilien Saindon till ny VD och affärsområdeschef för RemaSawco. Emilien tillträder sin nya tjänst den 28 juni 2021 och kommer närmast från Flexlink där han verkat som Managing Director för Flexlink Systems Nordic och Flexlink systems UK. Emilien Saindon har även erfarenhet ifrån Saab inom olika roller, senast som marknadschef för flygburna system. Bolagets nuvarande VD, Johan Friberg, återgår till rollen som koncernchef för Image Systems.

”Efter fyra år av fokus på tilläggsförvärv, intern effektivitet och omstrukturering går RemaSawco-koncernen in i en ny fas med ett större fokus på ökad lönsamhet och utveckling av nya produkter och affärsmodeller. Dit ska vi nå genom att bygga vidare på vårt starka varumärke och engagerade och kompetenta medarbetare”, säger Johan Friberg, Image Systems AB:s koncernchef. ”Emilien Saindon har rätt bakgrund och kompetens för att leda denna resa, med lång erfarenhet från internationell företagsledning, försäljning och utveckling inom industrin.”

Snabbfakta:

Emilien Saindon, 45 år, är Civilingenjör från Linköpings Universitet. Han har tidigare bland annat arbetat som Managing Director för Flexlink systems Nordic samt Flexlink systems UK. Han har även lång bakgrund ifrån försvarskoncernen Saab, bland annat som marknadschef för flygburna system samt flera projektledarbefattningar, bland annat ifrån Alstom. Emilien har stor erfarenhet både från den internationella marknaden samt inom automation.

Frågor besvaras av: Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se